Olyan gyakran hallom, hogy már hajlamos vagyok meg se hallani. Biztos más sikeres embereket is megtalálnak hasonló kijelentéssel.
 
Igen, szerencsés vagyok mert újra van időm bloggolni - 8 hónap elteltével, ugyanis itt fekszem a Váci kórházban ödémával. Bevizesedett a garatom és nem tudok nyelni, beszélni. Mivel a gyógyszeres beavatkozás komoly kockázatot rejt ezért bent tartanak 3 napig. Hurrá, van időm pihenni, gondolkozni, gondolataimat, ötleteimet rendszerezni. Ha nem hoztam volna be MacBook-om, iPad-em, iPhone-om és két könyvet akkor talán lenne időm a semmittevésre, csak úgy egyszerűen unatkozni.
 
De ez nem is a lényeges. Ott tartottunk, hogy én szerencsés vagyok?! De mi is az a szerencse? 
Sorstól függ? Vannak akik szerencsésnek születnek míg mások nem? Valakinek nagyobb szerencséje van mint másoknak? Mitől lesz valaki szerencsés? Mitől lennék én szerencsés?
 
Saját definícióm szerint szerencse az amikor valakinek életének valamely területén nem várt, nem tervezett pozitív fordulat áll be. Azaz, nem minősül szerencsének egy olyan esemény vagy folyamat amit hosszú évek munkája, befektetett engergia, emberfeletti erőfeszítes, kitartás, akarat, önbizalom, folyamatos önfejlesztés, rengeteg tervezés előz meg és aminek árát meg kell fizetni (anyagi vagy egyébb más áldozat, lemondás, plusz kellemetlenség felvállalásával). Ezekre a tulajdonságokra épül a szerencse rövid, legtöbbek álltal ismert definíciója: Megfelelő időben a megfelelő helyen lenni és ezt felismerni!
 
Nézzünk pár példát: 
1) Valaki nyer a lottón. Szerencsés mert nyert. De vajon mennyire? Vette a fáradtságot, hogy lottó szelvényt vegyen, kitöltse, feladja és reménykedjen, hogy nyerni fog. Az is igaz, hogy valószinű sokat gondolt  a nyereményre, elképzelte, hogy megnyeri a pénzt és mi mindent csinál vele. Mindezzel növelve esélyeit. Azt is kijelenthetjük, hogy szerencsélyét nem előzte meg hosszú és kitartó munka, erofeszites, stb (hacsak nem lottóra szánt összegért dolgozozz meg). Ugyanakkor nem szabad lebecsülni az elszántságot se amivel sokan évekig lottóznak, kisebb vagyonokat költenek rá, terveznek mikor milyen számokat milyen staratégiával játszanak meg… aztán lehet hogy a vegén nem nyernek semmit. Lottón nyerni jár valamennyi szerencsével, ezért hívják szerencsejátéknak. 
 
Ami viszont ezután történik a milliárdokat nyert szerencsések többségével az egészen biztos nem mondható szerencsének: a legtöbb lottónyertes élete tragediába fordul ami annak köszönhető, hogy nincs felkészülve a hatalmas összegre üzleti inteligencia terén. Ezt csak is folyamatos önfejelesztéssel érhető el. Más szóval, aki lottózik annak közben folyamatosan kellene üzleti, befektetési tipusú könyveket olvasnia. Kezdve ezzel a könyvvel: Robert T. Kiyosaki: Gazdag papa, szegeny papa.
 
Másik példa:
2) Valaki sétál az utcán és talál egy ezer forintost. Vajon ártatlanúl sétált mikor rátalált a pénzre vagy tervezgette, elképzelte? Azt hiszem ebben az esetben ennek jelentősége elhanyagolható és kijelenthetjük, hogy az illetőnek szerencséje volt. Na de mi a helyzet a szerencse definicójával: "Megfelelő időben a megfelelő helyen lenni és ezt felismerni!" Hát mennyire igaz! Pont ott sétált, pont jókor és a lába elé nézett felismerve a lehetőséget. Tehat nem is olyan biztos, hogy szerencséje volt. Látod? 
 
Beismerem, hogy a fenti két példa hosszasan vitatható és nem feltetlenül kell, hogy a végén egyetértsünk. A fenti két közismert példában kijelenthető, hogy az illető szerencsés. Ugyanakkor még ez is vitatható.
 
Nezzük az én példám és miért nem tartom magam szerencsésnek.
Először is soha életemben nem nyertem semmit. Amit veletnelül találtam az is elhanyagolható volt. Legnagyobb ilyen élményem gyerekkoromba vezethető vissza: a csepeli stardon záróra után a mély vízbe több tucattszor lemerültünk remélve, hogy találunk pár 10 és 20Ft-ost. Még erre se mondanám, hogy szerencsés voltam ha a nap végén 50Ft-tal a zsebembe mentem haza, hisz megdolgoztam érte és kitartóan buvárkodtam. Plusz úszni is meg tudni kellett hozzá:)
 
Kedvenc saját idézetem:
Szerencsésnek mondhatom magam mert minden amit nagyon akartam soha nem sikerült!
 
Igen, barmilyen paradox ez így igaz. Azért mert nem sikerült amit nagyon akartam, kénytelen voltam alternatív utakat keresni, kitartónak maradni ami vegül sikerhez vezetett. Az élet nem mindig azt adja amire nagyon vágysz hanem amire szükséged van!
 
Nem kívánok szémelyes és konkrét példákat felhozni saját életemből arra, amit mások esetleg szerencsének tulajdonítanak de szivesen válaszolok konkrét kérdésekre. Ugyanakkor csak azt kérem, hogy az aki engem és multam elég jól ismeri és szerencsésnek hisz; tegye fel magának a következő kérdést: "Mi előzte meg azt a dologot, eseményt ami miatt azt gondolom, hogy a Sanyi (vagy bárki más akiről így vélekedik) szerencsés. Keményen dolgozott érte, folyamatosan képezte magát, kitartóan dolgozott, tervezett kompromisszumokat nem ismerve, megfizette az árat (nem feltételnül anyagi értelemben hanem akár lemondások, áldozatok formajaban)???
 
Gondolkozzunk el ezen. Nem érzed magad szerencsésnek vagy sikeresnek? Volt konkrét célod, terved, kitartóan dolgoztál rajta kompromisszumot nem ismerve, rengeteg plusz engergiát befektetve? Mindig optimista es magabiztos voltal, soha meg nem hátráltál? Megfizetted az árat? Nem? Akkor tálan épp ezért gondolod, hogy mások szerencsésebbek mint te.
 
Következő blog postom a sikeres emberek kötelező tulajdonságairól irom!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-valosag.blog.hu/api/trackback/id/tr322031452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása